In principe klopt dat ook. Maar het probleem is vaak niet de trefwoorden die je wel kiest, maar de trefwoorden die je niet kiest! In deze blog daarvan een grappig voorbeeld waarin mijn eigen vrouw de hoofdrol speelt.
In principe klopt dat ook. Maar het probleem is vaak niet de trefwoorden die je wel kiest, maar de trefwoorden die je niet kiest! In deze blog daarvan een grappig voorbeeld waarin mijn eigen vrouw de hoofdrol speelt.
Het is momenteel een tijd van thuis zitten. En als je dan, hopelijk in goede gezondheid, naar een bezigheid zoekt om je tijd te vullen, dan kan dat wellicht met wat extra aandacht voor je stockfoto's.
Er zijn al heel veel stockfoto's in de aanbieding. Dus heeft het wel zin om nog nieuwe foto's aan te bieden? Zeker wel! Jouw foto is zeker niet kansloos. Zeker als je er nog wat extra zorg aan geeft om jouw foto's meer onder de aandacht te brengen. Daarom: Tien tips om meer foto's te verkopen!
Maar soms komt er een unieke kans voorbij, en zijn er ook vanuit een dakraam interessante stockfoto's te maken!
Als stockfotograaf wil je vaak je mooiste werk ten verkoop aanbieden. Veel (beginnende) stockfotografen bieden daarom vooral foto's aan van landschappen, zonsondergangen, planten en dieren. Dat zijn de meest schitterende platen die elke fotograaf graag maakt.
Maar, hoe mooi deze foto's vaak ook zijn, dat zijn lang niet altijd de foto's die het meest verkopen. Voor stockfotografie moet je als fotograaf soms een mentale knop omzetten, van je mooiste foto's naar meer alledaagse foto's!
Hoe bijzonder en mooi dit soort foto's ook zijn, het is moeilijk om je als stockfoto te onderscheiden van al dat fraais dat er al is. In de databases van de verschillende stockbureaus zitten vast al heel wat pareltjes van hetzelfde onderwerp.
Met het aanbrengen van een extra laag in je foto kun je je daarin onderscheiden. Jouw stockfoto springt er dan net bovenuit. Uiteraard zul je er daar dan ook meer van verkopen. En dat wil je natuurlijk graag als stockfotograaf.